Logo hetkompasonline.nl


Arjan Holleman informeert de aanwezigen over het plan om de Hoeksche Waard landelijke bekendheid te geven. (foto: Creatieve Boerderij)
Arjan Holleman informeert de aanwezigen over het plan om de Hoeksche Waard landelijke bekendheid te geven. (foto: Creatieve Boerderij)

'We moeten het imago van ons eiland versterken met stevige reclamecampagne'

'Iedereen vindt dat de Hoeksche Waard een vitale regio is. Dan moet je ook vertellen dat je dat bent'', stelde Henk Hokke, deelnemer van de bijeenkomst 'Hoeksche Waard op de kaart', deze week in de Rabobank Heinenoord.

door Sieka Romeijn-Hedmann

Hoeksche Waard - Enkele tientallen genodigden hebben meegepraat over een grote landelijke reclamecampagne om de vele kwaliteiten van de Hoeksche Waard te profileren. Onderdeel is het bedenken van een pakkende slogan die buitenstaanders prikkelt om massaal naar de Hoeksche Waard te komen. Het initiatief 'Hoeksche Waard op de kaart' is een vervolg van het initiatief 'de Creatieve Boerderij', een samenwerkingsverband van creatieve mensen die zich inzetten voor het verbeteren van het imago van het eiland. ''Er is in omliggende regio's te weinig bekend over de Hoeksche Waard omdat het imago te vaag is. Daar moet verandering in komen, want het is een fantastische plek om te wonen, gezond oud te worden, te werken, maar ook om te winkelen, te recreëren en naar school te gaan'', verwoordt Hokke het standpunt van de Creatieve Boerderij. ''Het zijn geen thema's die wij zelf bedacht hebben, want in het Pact van de Hoeksche Waard komen ze al naar voren. Wij willen deze thema's oppakken en vervolgens op eigen initiatief en op kosten van ondernemers een reclamecampagne opzetten. Anderhalf jaar geleden is de Creatieve Boerderij gestart met het praten met organisaties over dit plan. Het proces verliep langzaam tot het moment dat Paul Konijnendijk van Konijnendijk Mode en betrokken bij de Detailhandelsraad Hoeksche Waard, bij ons kwam. Hij was enthousiast om het plan op te pakken en stappen te zetten. Dat is wat we maandagavond met andere ondernemers en politiek gedaan hebben.'' Voorgesteld werd om de versnipperde aandacht van websites over de Hoeksche Waard onder één noemer te brengen. ''Het is de website Hoekschewaard.nl van Jeannette van der Lee geworden", vervolgt Hokke. "Daar komen komen de verhalen over de thema's wonen, werken, recreëren, zorg, onderwijs en winkelen.'' Dat leverde wel enige kritiek op van de overheid: 'wij zijn er ook mee bezig, gaat dat elkaar niet in de weg staan'. Wij vinden van niet'', benadrukt Hokke. ''Nu is het moment om samen op te trekken. Overheid en SOHW vinden dat er veel gedaan is. Dat is zo, maar het moet anders. Wij willen een campagne als 'Niets gaat boven Groningen'. Daar is behoefte aan.''

De reclamecampagne over hoe leuk en fijn het in de Hoeksche Waard wonen, werken en vertoeven is, wordt breed opgezet. Er komen advertenties, radiospotjes en billboards buiten de regio. Ook zullen er grote digitale billboards verschijnen en komt er een online internetcampagne.

Meer berichten

Shopbox