
Historisch graantransport blijft nostalgische blikvanger
Algemeen 937 keer gelezenPuttershoek - Op zaterdag 1 juni werd de klok even teruggezet want er was weer het Historisch graantransport. Per zeilschip De Vrijbuiter kwam het transport aan in de haven van Puttershoek en werd het graan aan wal gebracht en op de boerenkar geladen zoals ze dat vroeger ook deden.
Tijdens het lossen werd er gecontroleerd op smokkelwaar en werd dit nauwlettend in de gaten gehouden. Gelukkig werd er niets aangetroffen waarna de boerenkar, die voortgetrokken werd door paardenkracht, vertrok richting de molens.
Het graan werd vervolgens als eerste gelost bij korenmolen De Lelie in Puttershoek waarna de rit werd vervolgd richting molencomplex de Molen van Goidschalxoord.
















